Jaka szpachla do samochodu? Sprawdzamy znane produkty marki Evercoat

Jaka szpachla do samochodu? Sprawdzamy znane produkty marki Evercoat

Przed lakierowaniem należy dokładnie zamaskować wszelkie defekty mechaniczne. Poważniejsze wgniecenia, których nie da się już naprawić, wykorzystując tzw. pamięć kształtu będą wymagać bardziej zaawansowanych rozwiązań. Na szczęście producenci szpachlówek mają przygotowane receptury, które pozwalają dokładnie zamaskować takie defekty. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się trzem produktom słynnej marki Evercoat, które najchętniej wybierane są przez lakierników…

Multifunkcyjna szpachlówka Evercoat Range Ultra

To bardzo lekka szpachla o wszechstronnym zastosowaniu umożliwiająca dokonanie większości napraw. Odznacza się wyjątkową przyczepnością do różnego rodzaju szlifowanych powierzchni, takich jak:

  • lakier OEM i lakier bezbarwny,
  • kompozyty plastikowe i plastiki,
  • stal galwanizowana lub ocynkowana,
  • szpachlówka poliestrowa.

Produkt odznacza się stosunkowo szybkim wysychaniem, przez co proces naprawy może zostać znacznie przyspieszony. Szpachlówkę dość łatwo jest również wyszlifować, co pozwoli dokładnie zamaskować naprawiane elementy. Wyrób przygotowany na bazie nowych żywic ułatwia wygładzanie powierzchni. Wstępne czyszczenie można rozpocząć już po 8-10 minutach od nałożenia szpachlówki. Zapewnia ona gładkie i drobne wykończenie eliminując przy tym potrzebę aplikacji szpachli wykończeniowej przy jednoczesnym zachowaniu parametrów wypełniających.

Do napraw bez kompromisów jeśli chodzi o siłę – Evercoat Fiber Tech

To z kolei dobre rozwiązanie do renowacji progów, elementów plastikowych, spojlerów, desek rozdzielczych czy zderzaków. Szpachla została przygotowana między innymi z włókna szklanego i wzmocniona włóknem Kelvar, dzięki czemu odznacza się dobrą przyczepnością i wodoodpornością. Po utwardzeniu posiada wysoką gęstość, która efektywnie chroni przed pęknięciem spawów. Jest zatem idealnym rozwiązaniem do maskowania ubytków na elementach szczególnie narażonych na naprężenia mechaniczne, takich jak błotniki, dodatki zderzaków czy progi.

Szpachlówka udostępniana jest w formie płynnej i powinna być nakładana dwuetapowo. Najpierw warto zaaplikować cienką warstwę zmieszanego materiału na powierzchnię, która wstępnie ją przykryje i zapobiegnie powstawaniu drobnych otworów. Później nakładana jest odpowiednia ilość masy, która maskuje naprawiany defekt. Szlifowanie można rozpocząć po ok. 20 minutach.

Poliestrowy, hybrydowy podkład HS –  EVERCOAT SLICK SAND

Do bardziej zaawansowanych napraw renowacyjnych można wybrać podkład w formie szpachli natryskowej Evercoat Slick Sand. To produkt przeznaczony do napraw rekonstrukcyjnych i adaptacyjnych zarówno w przemyśle samochodowym, jak i stoczniowym czy drzewnym. Grubopowłokowy podkład poliestrowy typu HS umożliwi szczelne wypełnienie poważniejszych ubytków. Preparat zapewnia przy tym odpowiednio gładką i stabilną powłokę, którą można osiągnąć nawet na najbardziej nierównych powierzchniach.

Szpachlówka została przygotowana na bazie żywic hybrydowych, które szczelnie uzupełniają ubytki i blokują dostęp do wody. Zastosowanie takich składników zagwarantuje jednolite wykończenie bez efektu kurczliwości. Produkt jest przy tym stosunkowo prosty w użyciu: nie wymaga dużej obróbki przed nakładaniem i może być aplikowany na elementy stalowe, aluminiowe, podkłady epoksydowe, włókna szklane oraz drewno.