AkzoNobel świętuje 85 lat marki Wanda z kobietą o tym samym imieniu, która jako pierwsza zainspirowała powstanie tej marki
Na początku była to wyłącznie lokalna marka, ale z czasem stała się globalna. Do dziś klienci z całego świata doceniają zalety produktów Wanda i korzystają z lakierów samochodowych firmy, która właśnie obchodzi 85 urodziny.
Historia marki sięga początków XX wieku, kiedy to młody Brazylijczyk Roque Montesano marzył o posiadaniu własnej fabryki lakierów. Obiecał swojej żonie, że jeżeli uda się mu zrealizować swoje ambicje, to nazwie markę imieniem ich córki. I tak się stało.
Rozwój i renoma Wandy
Przedsiębiorstwo znane jest dziś na pięciu kontynentach, w 40 krajach. Zyskało globalną renomę, którą zawdzięcza wysokiej jakości lakierom o dokładnym odwzorowaniu kolorystycznym i niezwykłej trwałości. Produkty są też łatwe w użytkowaniu. Córka założyciela fabryki, która jest żyjącą inspiracją marki, Wanda Montesano Ferrara, wzięła udział w obchodach rocznicy.
Podążyła ona śladami ojca i została przedsiębiorcą. Dziś wspomina i spogląda na rozwój z dumą i sentymentem, co możecie zobaczyć tutaj. Przez te wszystkie lata obserwowała rozwój fabryki, wszystko, co się udało osiągnąć przez 85 lat.
Rakshit Punetha, globalny menedżer marki, powiedział, że Wanda jest synonimem tradycji, postępowej technologii i doskonałej jakości. Dzięki temu jest często preferowanym wyborem przez specjalistów na rynkach całego świata. Jak stwierdził: „To nie tylko wspaniały przykład naszej pasji do lakiernictwa samochodowego, ale ogromne poczucie dumy, że nadal jesteśmy tak samo zaangażowani wobec naszych klientów, jak na początku istnienia marki, kiedy to Roque jako pierwszy dał nam wzór”. Ta tradycja jest kontynuowana, stąd sukces, powodzenie i renoma produktów.
Wanda – światowa marka w epoce technologii cyfrowej
Chociaż narodziła się w Brazylii, podobnie jak córka założyciela fabryki, jej artykuły produkowane są w Europie i Azji, a także w zakładzie AkzoNobel w São Bernardo de Campo, São Paulo. Wanda jest dostępna i rozpowszechniona w USA, Hiszpanii, Rosji, Indiach, Włochach, Australii, Polsce, Chinach i Nowej Zelandii.
Jest obecnie liderem w dziedzinie wysokowydajnego lakiernictwa samochodowego, a w dużej mierze jest częścią ery cyfrowej. Marka jest kompatybilna z szeregiem zaawansowanych narzędzi wyszukiwania kolorów AkzoNobel, takich jak MIXIT, ColorPro i Automatchic Vision.
Początek i jej rozwój rozpoczął się 85 lat temu, w Brazylii, na lokalnym rynku. Z czasem ewoluowała na cały świat. Sukces swój zawdzięcza doskonałym lakierom, ale także wspaniałej inspiracji – córce o imieniu Wanda.